Avui els colons del Consejo de Ministros, acompanyats d’uns piolins que sense tenir capacitat legal per actuar van passejar-se provocant a la ciutadania, ja han retornat a la Metròpoli, després d’una reunió amb resultats inútils pels interessos de la majoria de catalans i que ha generat un fort rebuig al nostre país.

En contraposició a la ridícula querella de Cs contra el president del Govern per una violència futura i hipotètica que anunciaven i volien aquells que anhelen la intervenció del nostre autogovern, el cos de Mossos d’Esquadra va garantir durant tota la llarga jornada d’ahir, amb competència i professionalitat, els drets fonamentals de tothom.

Cal destacar i agrair la col·laboració de molts ciutadans i de bombers, d’agents rurals i també de mossos d’esquadra, fora de servei, que es van interposar entre el cordó policial de seguretat i grups d’incontrolats que pretenien provocar aldarulls.

Per últim, volem lamentar i rebutjar el posicionament deslleial i menystenidor dels sindicats majoritaris del CNP, posant d’avantmà en dubte la capacitat del cos de Mossos d’Esquadra per a fer front a la seguretat d’uns esdeveniments com els succeïts en el dia ahir.

Com s’ha pogut comprovar, una vegada més, aquests policies del país veí no podien estar més equivocats. Exigim també que cessin els desplaçaments de les forces d’ocupació a Catalunya per fer unes tasques sobre les que no tenen competències, com els mateixos sindicats policials espanyols reconeixen.

Les Guilleries, 22 de desembre de 2018