Augmenten les proves de la voluntat de l’estat espanyol d’acabar amb el nostre Cos: ahir el president del Gobierno declarava que si “persistia la inacció desplaçarien efectius de les FCSE per garantir la seguretat”. A més, la Fiscalia, d’ofici, ha obert diligències per determinar si aquesta suposada inacció podria ser delictiva i en cas afirmatiu identificar els companys responsables.

En primer lloc, sorprèn que davant l’existència de precedents de fets anàlegs i on els Mossos vam actuar igual, ni el Gobierno ni la Fiscalia van reaccionar com ara, segur perquè aleshores la direcció política del Cos requeia en el Ministro del Interior.

En segon lloc, denunciem que aquells que només apel·len al “compliment de la Constitució i a ‘l’estat de dret'”, vulneren obertament aquests principis, ja que destinar piolins a garantir la seguretat a Catalunya suposa transgredir la norma de rang constitucional que estableix que les funcions en l’àmbit de la seguretat ciutadana i l’ordre públic corresponen en exclusiva al CME (art. 164.5 b de l’EAC) i per derogar a dreta llei aquest precepte cal sotmetre’s al procediment de reforma fixat en el text legal.

Malauradament, també rebem atacs de sectors de l’independentisme, ja sigui en forma d’agressions físiques, ja sigui qūestionant permanentment totes les nostres intervencions. Potser no són prou conscients que debilitant el CME deterioren també una estructura d’estat imprescindible per a assolir la República (per això l’Estat apunta cap el nostre Cos).

En un context d’inhibició dels sindicats en la defensa del Cos, emplacem als moss@s a aplegar-se en tots els serveis per organitzar l’autodefensa i la solidaritat davant la repressió estatal.

Les Guilleries, 13 de desembre de 2018