Aquests darrers dies el Cos de Mossos d’Esquadra ha tornat a estar en el punt de mira del debat polític en relació als incidents ocorreguts a les ciutats de Girona i Terrassa per part de grups d’incontrolats autoanomenats antifeixistes arran la intervenció de les unitats antiavalots.

Trobem inadmissible que el nostre Govern, malgrat la rectificació posterior, hagi qüestionat l’actuació policial -d’una manera precipitada i sense una anàlisi acurada-, deixant en absoluta indefensió a molts agents i comandaments que han participat dels diferents dispositius per garantir el dret de manifestació i evitar la confrontació de grups antagònics.

Tot i així, si es verifica que algun mosso s’ha excedit en la seva actuació o no s’ha ajustat als protocols, ja s’exigiran les responsabilitats que s’escaiguin, però volem recordar a la direcció política de la Conselleria que els Mossos d’Esquadra som un col·lectiu de professionals que mereix tot el respecte guanyat a través del servei que oferim dia a dia a la ciutadania i que va tenir el seu màxim exponent en la gestió dels atemptats del 17 d’agost.

Com era d’esperar, els partits de la dreta (extrema) espanyola han aprofitat la situació per seguir desprestigiant el nostre Cos i demanar-ne la seva intervenció, amenaçant amb un nou cop d’estat via article 155 de la CE

En aquesta línia, el Gobierno espanyol ha anunciat l’enviament a Catalunya de 400 piolins, que s’afegeixin als altres 600 que ja ocupen el nostre país, ignorant les competències exclusives en matèria de seguretat ciutadana i ordre públic que té la Generalitat.

Fem una crida als sindicats perquè es pronunciïn defensant el Cos davant d’aquesta nova intervenció colonial.

Les Guilleries, 11 de desembre de 2018