Han passat uns dies de les darreres eleccions i el balanç per a l’independentisme no pot considerar-se més que en sentit positiu: en 746 municipis n’ha obtingut la majoria absoluta i les quatre capitals de província estan en disposició de conformar governs de caràcter sobiranista.

A les eleccions europees el president Puigdemont ha obtingut una victòria aclaparadora, tot i els impediments per concórrer la seva candidatura mitjançant l’ús prevaricador d’instruments de l’Estat com la Junta Electoral Central.

Per primer cop en unes eleccions, en l’àmbit territorial de Catalunya, l’independentisme ha aconseguit superar amb escreix aquells que voten per altres opcions polítiques i s’ha arribat a la xifra del 50%, percentatge que en un referèndum d’autodeterminació podria veure’s augmentat substancialment.

Així doncs, aquesta tendència alcista assegura una majoria de catalans que han donat per caducat el règim del 78 i ens emcaminem cap a la constitució d’una República catalana, que suposaria confirmar la predicció de l’Alexandre Deulofeu de que l’estat espanyol es dissoldria l’any 2029, tal com va escriure a la seva obra “La matemàtica de la història” (1967).

Finalment, volem felicitar a aquells companys i companyes que formaran part de l’Àrea de Seguretat Institucional i que entre les seves funcions està la de donar seguretat als presidents de la Generalitat, inclòs el MHP Carles Puigdemont (esperem que sense demanar permís a Madrid).

error