Aquesta setmana un organisme administratiu tan polititzat i deslegitimat com la Junta Electoral Central (JEC) ha acordat la retirada de determinada simbologia dels edificis públics de l’administració de la Generalitat i de totes les entitats vinculades o dependents d’aquesta.

Part de les mesures imposades per la JEC són inconcretes i omnicomprensives, a més d’excessives pel que fa al seu àmbit espacial d’aplicació, i per tant il·legals i inhàbils per poder limitar el camp d’acció propi de la llibertat d’expressió, garantida a la pròpia CE com a dret fonamental.

També trobem inacceptables, per anar més enllà de les nostres funcions, les instruccions, per donar compliment a l’acord de la JEC, impartides pel comissari David Boneta, ordenant que si les persones responsables no s’avenen a la seva retirada els agents allà desplaçats faran la retirada ells personalment.

És incomprensible i vergonyant com un cos policial que ha de vetllar per la seguretat de les persones, assistir els requeriments dels ciutadans, en un context d’alerta terrorista, relegui aquestes funcions primordials per realitzar tasques pròpies d’altres serveis com els de les brigades municipals.

No entenem, i per tant rebutgem (esperem que també ho facin els sindicats), la utilització del CME com a policia política al servei dels òrgans d’un estat espanyol immers en una persistent deriva autoritària emmarcada en la seva obsessió catalanofòbica.

error